Florentina Holzinger

TANZ / ΧΟΡΟΣ

Florentina Holzinger ©ApolloniaTheresaBitzan-Portrait

Πώς μπορεί η λατρεία της ομορφιάς, συνυφασμένη με την παράδοση του χορού, να συμφιλιωθεί με τη σκληρότητα που επιφυλάσσει αυτή η τέχνη στα γυναικεία σώματα; Τρίτο μέρος μιας τριλογίας με αντικείμενο τη θεαματοποίηση του σώματος και την πειθάρχησή του, το ΧΟΡΟΣ (TANZ) της Αυστριακής Φλορεντίνας Χόλτσινγκερ εστιάζει στην κληρονομιά του κλασικού χορού. 

Ερμηνεύτριες ηλικίας είκοσι έως ογδόντα ετών, υπό τις οδηγίες της πρώτης μπαλαρίνας που χόρεψε γυμνή την Ιεροτελεστία της άνοιξης του Στραβίνσκι, το 1972, υποβάλλονται σε επίπονη άσκηση, σ’ ένα μπαλέτο δράσης (ballet d’action). Μέσα σε ένα οπερατικό σκηνικό, το λυσσαλέο κυνήγι της χορευτικής τελειότητας, αντίδοτο στο εφήμερο του κόσμου μας, ζωντανεύει μέσα από βίαιες, παρωδιακές εικόνες.

Kaτάλληλο για θεατές 18+

Το έργο περιλαμβάνει εμφανίσεις γυμνού και σκηνές αυτοτραυματισμού

Στην παράσταση γίνεται χρήση στροβοσκοπικών φωτισμών



ΠΡΟΛΟΓΟΣ / PRE-SHOW TALKS


Νέοι θεατρολόγοι και ειδικοί του Χορού μάς εισάγουν στο πνεύμα της παράστασης


Μια φεστιβαλική παράσταση είναι για πολλούς από εμάς ένα παράξενο κι ανεξερεύνητο σύμπαν που ανυπομονούμε ν’ ανακαλύψουμε. Πού εντάσσεται αισθητικά και ποια η αφετηρία της; Τι αποκαλύπτει για την καλλιτεχνική διαδικασία και τις μυστικές της διαδρομές ο ερμηνευτικός της κώδικας; Με μια νέα πρακτική, που εγκαινιάζεται το καλοκαίρι του 2021, το Φεστιβάλ Αθηνών, σε συνεργασία με το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών μετά το Εκπαίδευση" του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών «Ελληνικό και Παγκόσμιο Θέατρο: Δραματουργία, Παράσταση, Εκπαίδευση», του ΠΜΣ – θεατρολόγους και ειδικούς του Χορού – να «βουτήξουν» με φρέσκια ματιά στον δημιουργικό κόσμο των παραστάσεων της Πειραιώς 260, για να μας προσφέρουν πολύτιμα κλειδιά εισόδου. Οι νεαροί «ανάδοχοι» κάθε παράστασης τροφοδοτούν την περιέργειά μας και μας εξοπλίζουν θεωρητικά για την κατανόηση και την απόλαυση των παραστάσεων που θα παρακολουθήσουμε.


Λόγω των έκτακτων συνθηκών, οι ημερομηνίες των παραστάσεων είναι πολύ πιθανόν να αλλάξουν